Belső Facilitátor képzés
Online is: Hatékony meetingek/workshopok belső támogatással
Facilitációs készségfejlesztő program HR business partnereknek, belső trénereknek és HR munkatársaknak
• Van úgy, hogy az általad támogatott vezetők arra panaszkodnak, hogy nem elég hatékonyak a meetingjeik?
• Előfordul, hogy hiába egy-egy kibeszélős workshop, van olyan nyűgös téma a csapatban, ami újra és újra felüti a fejét?
• Gyakran szembesülsz azzal, hogy az időkeret, amit egy-egy műhelymunkára szántatok, végül kevésnek bizonyul?
• Van, hogy az osztályokon átívelő projektértekezletek inkább tűnnek erődemonstrációnak, mint előremutató egyeztetésnek?
Jelenleg nem jöhet szóba, hogy külső moderációs segítséget vegyetek igénybe?
A moderátori készségek fejleszthetők, a módszertanok tanulhatók.
A Profil Training segít, hogy profi facilitátorrá válj és mozgósítsd a csoportban rejlő erőforrásokat, és ezáltal támogatni tudd a vállalat egészét eredményességetek növelésében. A programunk praktikus, azonnal gyakorlatba ültethető technikákat kínál az igényfelmérés, előkészítés, moderációs eszköztár, utánkövetés és értékelés témakörökben.
Ha hatékony belső workshopokra vágysz, keress bennünket testre szabott ajánlatért!
Lehetséges témák:
- A meetingek szerepe a teamek kommunikációjában: a meeting a szervezeti kultúra életre keltése. (Azaz egy félórás meeting mindent elárul a szervezet, projekt működésmódjáról, értékeiről.)
- A meetingek moderálása:
- – Mi a moderátor feladata és felelőssége?
- – Meetingek folyamata: előkészítés-tervezés, levezetés és utómunkálatok
- – Hatékonyság és időkeretek tartása a cél tükrében
- – Szerepek (elnök, moderátor, szakértő stb.) és felelősségek a meetingeken
- – Az együttműködés előfeltételei: saját vélemény felvállalása és nyitottság a többiek felé, szinergia
- – A legmegfelelőbb folyamat/agenda kialakítása különböző moderációs technikák bevetésével
- – Megfelelő döntési típus és eljárásmód kiválasztása ’tudatosan’
- – Megállapodások rögzítése, utánkövetés
- Facilitációs technikák:
- o probléma beazonosítása,
- o jövőkép-célok megfogalmazása,
- o résztvevők bevonódásának biztosítása, potenciális aggályok kimondása
- o kiinduló hozzáállás felmérése: egy pont, két pont kérdések.
- o információk begyűjtése & rendszerezése kártyákkal,
- o témalista készítése,
- o prioritások felállítása pontozásos módszerrel,
- o problémaelemzés irányított kérdésekkel (kereszt-módszer)
- o SWOT illeve az Appreciative Inquiry – legújabb moderációs eszköz a Pozitív Pszichológia kutatások eredménye
- o halszálka elemzés
- o döntés előkészítő prezentáció felépítése
- o döntési folyamatok levezetése: döntési típusok, demokratikus többségi döntés pontozásos módszerrel, döntési mátrix felállítása
- o megoldások, új ötletek fejlesztése, kreativitást serkentő technikák: ötletbörze, analógiák, erőltetett kapcsolat, inverz, brainwriting
- o World Cafe
- o Open Space
- A humán oldal:
- o Kommentárok, hozzászólások kezelése
- o Vitavezetés: résztvevők aktivizálása, különböző vélemények és érdekek tisztázása, megegyezés
- o Hatalmi játszmák a meetingeken
- o Ellenállások fajtái, észlelésük és kezelésük
- o Nehéz emberek; hogyan bánjunk a többiek érzelmeivel
- o Visszajelzések adása
- A vezetés kulcsszerepe a megbeszélések szervezeti kultúrájának kialakításában